بی ثباتی قیمت ها اقشار کم درآمد را رنج می دهد
کد خبر: 4038709
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰

بی ثباتی قیمت ها اقشار کم درآمد را رنج می دهد

امام‌جمعه رشت گفت: در حال حاضر مردم با مشکلات جدی در حوزه اقتصاد و معیشت مواجه هستند و بی‌ثباتی قیمت ها در بازار، مردم به ویژه اقشار کم درآمد را رنج می دهد.

آیت الله رسول فلاحتی امام جمعه رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، امام‌جمعه رشت، امروز، 6 اسفند در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به اقدام قاطع دولت در آزادسازی حریم سواحل، اظهار کرد: آزادسازی بیست روزه حریم 60 متری سواحل بسیار تحسین برانگیز است، زیرا منافع مردم را به همراه دارد.

وی از دولت خواست اقدام قاطع درباره آزادسازی سواحل را در سایر زمینه ها نیز اجرایی کند و افزود: در حال حاضر مردم با مشکلات جدی در حوزه اقتصاد و معیشت مواجه هستند و بی ثباتی قیمت ها در بازار مردم به ویژه اقشار کم درآمد را رنج می دهد.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه دولت با یک اقدام انقلابی و جهادی می تواند به ثبات قیمت ها کمک کند، گفت: مردم باید اقدامات دولت را در زندگی و سفره خود احساس کنند تا امیدوار شوند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان، قدردانی از مردم را وظیفه قوای سه گانه دانست و یادآور شد: ملت ایران در همه صحنه های پای کار انقلاب و نظام اسلامی ایستادند و اکنون وظیفه مسئولان است که گره از مشکلات آنان باز کنند.

وی در ادامه از رویه برخی از پیمانکاران در عدم پرداخت به موقع حق الزحمه کارگران انتقاد کرد و گفت: بهره کشی از کارگر و تعلل در پرداخت حقوق و دستمزد او بی انصافی است. متأسفانه این رویه ناپسند موجب شده بسیاری از کارگران شرمنده خانواده خود شوند.

آیت الله فلاحتی اهتمام در پرداخت حق کارگر را یک شاخصه انسانی و دینی دانست و اضافه کرد: از دستگاه های نظارتی می خواهیم به وضعیت کارگران رسیدگی و با کارخانجات و پیمانکارانی که حق کارکر را به موقع و به اندازه و با عزت نمی دهند، برخورد کنند.

وی از استاندار و سایر مدیران خواست در عرصه میدانی حضور پیدا کنند و حرف های مردم را بشنوند و ادامه داد: مردم مشکلات زیادی دارند و از مسئولان انتظار دارند حداقل به حرف آنان گوش کنند.

امام‌جمعه رشت سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه را دارای اثرات مثبت دانست و خاطرنشان کرد: باید با همسایگان ایران به ویژه کشورهای اسلامی تعامل داشته باشیم؛ همچنین امیدواریم این سفرها به سایر کشورهای همسایه تداوم داشته باشد.

وی پیرامون حقوق پدر و مادر در راستای سبک زندگی اسلامی نیز بیان کرد: زندگی پر از معنویت نخستین دستاورد توجه به حقوق پدر و مادر است و براین اساس خدای متعال به انسانی که به پدر و مادر خود خدمت می‌کند توجه ویژه دارد.

انتهای پیام
captcha